#1178 The Limehouse Golem
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#1178 The Limehouse Golem
"The Limehouse Golem" - with which Miami-born filmmaker Juan Carlos Medina makes his english-lamguage directorial debut - features fictional murders and main characters in inspector Killdare (Bill Nighy, who only joined the production after Alan Rickman had to give up the role due to his battle with cancer - the film is dedicated to the actor who died early last year for that reason) and accused murderer Elizabeth Cree (Olivia Cooke, whom we first met on the 21st sneak birthday as the titular "Dying Girl" with "Me and Earl"), but many other figures, like Karl Marx, actor Dan Leno, and novelist George Gissing, are actual historical figures who really lived in london in the late 19th century. Furthermore, some of the murders of the so-called Limehouse Golem bear more than a passing resemblance to those commited by the infamous Jack the Ripper a few years after the events of the film.
This all is no accident, as the film is based on the 1994 novel "Dan Leno and the Limehouse Golem" by british biographer and novelist Peter Ackroyd. Ackroyd's novels often center around his hometown, the city of London, in various eras; he has a knack for mixing fictional stories with real historic figures and events. The script by Jane Goldman (who co-wrote "Kick-Ass", "Kingsman" and "X-Men: First Class", among other things) ditches the narrator of the book and instead follows Nighy Killdare and his investigation, but retains most of the historical details, as can be seen in the trailer:
What did you think about "The Limehouse Golem"? Did you enjoy the recreation of victorian London? How did you like the main performances by Cooke and Nighy, and the various historical figures? How do you compare the film to other victorian thrillers? Please don't scribble into book at the library, but rather post your thoughts about the film as a reply to this post.
"Sometimes, you can still catch me dancing in it."
"My mind has an endless capacity for useless information."
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- Roughale
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Re: #1178 The Limehouse Golem
An der ausführlichen Kritik meines Halbnamensvetters sehe ich, dass ich wohl nicht der einzige bin, der nicht an der Nase herumgeführt werden konnte. Ein überraschenderes Ende hätte vielleicht den Film etwas aufwerten können, den er war zuviel Stückwerk, mit guten Ideen, aber irgendwie wurde in einer unentschiedenen Inszenierung viel kaputt gemacht, so fand ich die im weiteren Verlauf doch recht blutigen Szenen eher unpassend, weil der Rest des Films nicht unbedingt auf Splatter angelegt war. Dann war da noch die nervig verzerrte Stimme beim Vorlesen des Tagebuchs und so weiter. Gut war mal wieder Bill Nighy, aber irgendwie gab die Rolle nicht viel her. Die Theateraufführungen waren ganz gut umgesetzt, das zeigte diese Art der Unterhaltung im London des ausgehenden 19 Jahrhunderts wohl ganz gut, zumindest soweit ich mich da an vor langer Zeit mal an der Uni gehörte Sachen erinnern kann. Der letzte Tod war auch gut, sollte es gar
Alles in allem ein durchschnittlicher Film aus meiner Sicht, der mit einer 3 gut bedient ist...
Spoiler:
Peace, Roughale (aka Roughoul or AROHYOUGEEAGEAYELEE)
Re: #1178 The Limehouse Golem
Eben:
Kann aber auch alles ganz anders gewesen sein
Daher vermute ichRoughale hat geschrieben:Spoiler:
Spoiler:
Die L. emma
You can't not communicate
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Re: #1178 The Limehouse Golem
+1Roughale hat geschrieben: Alles in allem ein durchschnittlicher Film aus meiner Sicht, der mit einer 3 gut bedient ist...
Am Anfang bin ich ein wenig eingenickt. Die ganzen Rückblenden fand ich irgendwann nur noch nervig und auch zu splatterig.
Alles in allem aber ein solider Sneakfilm (= Film den man sonst bestimmt nicht gesehen hätte).